Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8T AUM Przyspiesza "falując"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8T AUM Przyspiesza "falując"

    Przed paroma dniami dotarły do mnie Nokiany WR D3 wyprodukowane w 48. tygodniu 2014 - made in Finland Podobno WR D4 faktycznie przenieśli w całości do Rosji.

    M.

  • #2
    1.8T AUM Przyspiesza "falując"

    Witam,
    Od jakiegos czasu borykalem sie z problemem trudnego odpalania po dluzszym postoju. Auto przygasalo i telepalo dopoki slychac bylo podgrzewacz katalizatora (odkurzacz), gdy sie wylączal obroty opadaly i silnik pracowal rownomiernie. Wymienilem 4 nowe cewki Bosch ale w niewielkim stopniu pomogly, gdyz auto juz nie przygasalo ale telepalo nim dopoki pracowal podgrzewacz katalizatora. W miedzyczasie zauwazylem, ze gdy jade na benzynie i nagle wciskam gaz do konca, silnik przerywa tak jakby sie dlawil dusil, po przelaczeniu na Gaz auto zaczynalo normalnie przyspieszac. Po konsultacji z tunerem padlo napompe paliwa. Wymienil mi ja na 4barowa i jak twierdzi auto zaczelo jezdzic tak jak powinno. Nastepnie zrobil mi chipa i po chipie jest problem z przyspieszaniem. Objawia sie on nastepujaco: jade na 2 biegu ok 3000rpm wciskam gaz do deski i auto zaczyna dobrze przyspieszac (slychac mocny syk turbiny) ale nagle zwalnia (syczenie slabnie) by znow zaczac przyspieszac i za chwilke znow slabnie i tak do prawie 7000rpm. Dzieje sie tak na 2, 3, 4 biegu na 5 jest to delikatnie wyczuwalne natomiast na 1 biegu szybko obroty ida do konca i trudno to wyczuc. Tuner stwierdzil ze prawdopodobnie wina lezy w regulatorze cisnienia paliwa. Aby to potwierdzic musze zajechac do gazownika by wystroil mi gaz - bo wtedy na gazie powinien jechac bez "falowania".
    Czy ktos ma jakis pomysl czym to moze byc spowodowane? Do tunera znow jade w poniedzialek. Planuje tez na dniach podjechac na sprawdzenie szczelnosci ukladu dolotowego.
    Pozdrawiam.

    PS. Aha i jeszcze jedno po wymianie pompy paliwa problem z telepaniem i przerywaniem przy odpalaniu ustal.

    EDIT 04.09.2014---------------------------------------------------------------------------------

    Byłem na teście szczelnosci ukladu dolotowego, okazalo sie, ze jest dziura w trojniku odmie o nr 06a 103 221 ab/bh. Faktycznie jest ona juz zmeczona zyciem, zapewne zamontowana jest tam od wyjazdu auta z fabryki... Z miejsca ruszylem do ASO, odma jest na zamowienie okszt ~190zl, zamówilem ma byc na piatek.
    Dlugo nie myslac pojechalem do garazu i okleilem odme powertapem. Nastepnie ruszylem na jazde testowa by potwierdzic, ze "falowanie" podczas mocnego przyspieszania bylo spowodowane nieszczelna odma. Poprawa byla ogromna, aczkolwiek niekiedy falowanie bylo delikatnie wyczuwalne (mozliwe ze nie okleilem tego dokladnie...). Wrocilem pod garaz, posprzatalem i ruzylem dalej zadowolony ze auto w koncu idzie. Ale powstal kolejny problem :/ Dojezdzajac do skrzyzowania nagle zgaslo, probowalem odpalic raz - cos tam zalapalo i zgaslo, nastepnie juz tylko krecilo i nawet nie probowalo zalapac. Zostalem sholowany pod garaz, podlaczylem VAGa i wyszly takie bledy:

    SILNIK
    16705 - Czujnik obrotów silnika - zakres/mozliwosci brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem
    16804 - System katalizatora ponizej progu wydajnosci strona 1 brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem - mam zamontowanego DP (druga lambda miala byc wykasowana przy chipie...)
    18010 - napiecie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem blad sporadyczny

    ABS
    1314 - Sterownik silnika obwód przerwany - blad sporadyczny

    Co teraz sie uorodzilo? Czyzby czujnik polozenia walu? Po wykasowaniu bledow i zerwaniu tasmy z odmy nadal kreci i nie zalapuje... wypialem aku na noc i podlaczylem pod prostownik. Jak wroce z pracy ide sie dalej grzebac.
    Czyzbym cos zruszyl gdy oklejalem odme? zawor n75, DV? Ale przeciez auto odpalilo i jechalo po oklejeniu odmy...

    Moze ktos cos podpowie, bede bardzo wdzieczny.

    Komentarz


    • #3
      co do odmy poczytaj tutaj:
      Forum - Octavia Club Polska ,

      a co dalej to pomyślą koledzy z forum jak wrzucisz logi dynamiczne na 3 biegu od 1500-6500 obr
      z bloków 2 20 115 33 118 120.

      Komentarz


      • #4
        Dzieki za info o odmach logi moze mi sie uda zrobic, bede probowac, ale najpierw trzeba uruchomic silnik... po poludniu sie biore za to zobaczymy co wyjdzie, dowiadywalem sie ile kosztuje czujnik polozenia walu Bosch ~240zl z tym, ze nie mam pewnosci czy to wina tego czujnika, ze auto teraz nie chce odpalic.

        [ Dodano: Sro 24 Wrz, 14 09:11 ]
        Witam, troche czasu nie pisalem w temacie, co nie co sie zmienilo. Otoz auto zgaslo i nie odpalalo bo przewod zasilajacy przy pompie paliwa zostal rozerwany i pompowal z baku do baku Pb. Przewody przy pompie zostaly zmienione na grube zbrojone, auto zaczelo jezdzic. Wymienilem ww. odme, ale falowanie nie ustapilo. Jak sie okazalo winowajca byl regulator cisnienia doladowania N75. Po wymianie na nowy ori falowanie ustalo . Teraz jeszcze pozostala chyba drobnostka, bo po chipie miala zostac wykasowana na stale druga sonda lambda gdyz zamontowalem DP. Z tego co wiem, to wykreceniu i wykasowaniu z kompa lambdy nie powinien przy odpalaniu na zimnym silniku zalaczac sie "odkurzacz", a na chwile obecna auto wskakuje na ~1200rpm i uruchamia sie za kazdym razem z rana 3 razy w odstepach czasu przy rozgrzewaniu i to powoduje, ze silnik troche przerywa. Czy po kompletnym wywaleniu z kompa tej lambdy przez tunera powinny te objawy ustac i czy po uruchomieniu silnika z rana nie bedzie wskakiwal na ssanie 1200rpm?

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X